Cele mai vizualizate
Disponibilitate: În Stoc
Bulgur BIO - 500 g
Cod produs: Cereale BIO
5,10 Ron
Fără TVA: 4,68 Ron

Cantitate

Produs certificat BIO.

Bulgurul este un amestec de diferite tipuri de boabe de grau macinate mare si este folosit ca atare sau in diferite retete. Este un ingredient care se gateste similar cu orezul sau cuscusul.

De asemenea, este folosit in tabbouleh (salata arabeasca cu patrunjel, rosii, ceapa, rodii, bulgur si suc de lamaie), dar se poate folosi si in loc de orez in pilafuri, ardei umplut, sarmalute, burgeri fara carne sau supe. Are un continut de fibre, proteine si vitamine mai mare decat orezul si are un indice glicemic scazut.

Mod de preparare
Se lasa la inmuiat in apa minim o ora si jumatate, iar apoi este gata pentru consum. Se poate inmuia si in supa, suc de rosii sau alte lichide, in functie de reteta pentru care se pregateste. O alta varianta ar fi sa-l pui intr-o oala cu apa si, dupa ce a clocotit, lasa-l sa fiarba 10 minute. Apoi, rastoarna-l pe un platou si lasa-l sa se raceasca putin.

Beneficii pentru sanatate
- Este o sursa bogata de carbohidrati, care iti ofera energie. 200 gr de bulgur este echivalentul a 33,80 gr de carbohidrati, iar doza zilnica recomandata este de 130 gr.

- Contine cateva fibre solubile, iar in procent de 90% se gasesc fibre insolubile, acestea fiind cele care ajuta alimentele sa treaca prin tractul digestiv si previn constipatia.

- Corpul retine majoritatea resurselor de fier, dar tot ai nevoie de ceva rezerve pentru a-l inlocui pe cel pierdut. Fierul este cunoscut pentru transportul oxigenului in sange si este o componenta esentiala a enzimelor si proteinelor, ajutand la formarea colagenului care sustine pielea, muschii si sistemul imunitar. Femeile au nevoie de 18 mg de fier pe zi, iar barbatii doar de 8 mg. O portie de  200 gr de bulgur are 1,75 mg de fier.

- Vitaminele din grupul B activeaza enzime care au diferite roluri, inclusiv metabolizarea alimentelor in energie. De exemplu, vitamina B6 si acidul folic (vitamina B9) indeparteaza un aminoacid, numit hemocisteina, din fluxul sangvin. Daca nu le ai in cantitate suficienta, nivelul de hemocisteina poate creste si astfel creste si riscul aparitiei bolilor cardiovasculare. in 200 gr de bulgur vei gasi 8-10% din necesarul zilnic de tiamina, niacina, acid folic si vitamina B6.

- Bulgurul este si o buna sursa de magneziu (un mineral esential pentru o buna functionare a creierului si nervilor), asigurand un aport de 1,11 mg (55,5 % din necesarul zilnic)/ 200 gr.

Informatiile prezentate pe acest site au scop educativ si nu trebuie folosite pentru a preveni, diagnostica, trata sau vindeca vreo boala. Ele sunt oferite pentru a indruma consumatorul, nu substituie sfatul medicului si/sau al altui specialist,nu inlocuiesc tratamentele si medicamentele prescrise de personalul medical autorizat.


Spune-ţi opinia

Autentifică-te sau Înregistrează un cont nou pentru a putea scrie o opinie